Искате ли да създадете социална стойност като предприемач? Стани голям

За предприемачите и основателите, които искат да изградят по-добър свят, никога не е имало по-подходящо време за иновации за социална стойност. 

Насърчени от комбинация от спешна нужда и променящи се нагласи сред по-младите поколения клиенти, бизнесът се фокусира повече от всякога върху социални предизвикателства като климатични промени , образование, работни места, равенство между половете и расова справедливост. Това са далечни проблеми, които изискват креативни решения. Възможността да се направи разлика в тези области е безпрецедентна и шансът да реализирате здравословна печалба е реален. 

Все по-често използването на тази възможност ще означава работа с или в рамките на мощни организации, които предприемачите са склонни да пренебрегват: големи и утвърдени компании. 

Мислите ли, че големите фирми поставят белезници на предприемачите? Помисли отново. През 21-ви век тези фирми са местата, в които предприемачите, иновации за социална стойност, ще бъдат най-овластени и където идеите, които променят света, могат да имат най-голямо въздействие. Ето защо:

Размерът има значение

Когато миналата пролет влязохме в блокиране на пандемията, се случи нещо неочаквано: Лос Анджелис , град, синоним на смог, виждаше ден след ден ясно синьо небе.

По целия свят небето се изчисти, тъй като стотици милиони хора останаха вкъщи и спряха да шофират – драматична илюстрация на това как проблеми като замърсяването на въздуха и изменението на климата могат да бъдат решени, когато голям брой хора сменят поведението си заедно.

Същото важи и за други социални предизвикателства. Независимо дали става въпрос за преосмисляне на образованието за икономика на знанието , създаване на високоплатени, мобилни работни места или създаване на равни условия за жени и цветнокожи хора, ефективните решения не трябва да бъдат мащабируеми. Те трябва да бъдат мащабирани. 

Това поставя големи фирми в центъра на тези решения, тъй като те са уникално позиционирани да станат големи:

  • Те имат национални и международни отпечатъци, които могат да достигнат до милиони клиенти, клиенти и доставчици, което позволява на предприемачите да мащабират решенията и да въздействат бързо на много хора.
  • Те разполагат с достатъчно ресурси за включване – включително таланти, технологии и капитал – и вече съществуваща корпоративна инфраструктура, което означава, че предприемачите могат да фокусират своето време и енергия върху изграждането на променящи се в света продукти и услуги, без да се налага да изграждат работеща компания в същото време .
  • Те имат съществуващи връзки с други компании, неправителствени организации и правителства – взаимоотношения, които предприемачите могат да използват, за да координират промяната в големите институции с широко социално въздействие.

Поради своя размер и други ограничения големите фирми имат репутация сред предприемачите, че се движат бавно и предпазливо. Понякога това е заслужено. Но пандемията ни показа, че скоростта е избор: миналата година хотелите бързо се преместиха от домакини на пътуващи към здравни работници. Автомобилните производители преминаха към производство на вентилатори . Технологията за видеоконферентна връзка, която обикновено отнема месеци или години, за да бъде одобрена в силно регулирани индустрии, беше широко приета за броени седмици.

Накратко, големите компании могат да се въртят бързо, когато са мотивирани да го направят.

От прегръдката на бизнес кръглата маса на стойността на заинтересованите страни, а не на акционерите, до големите, дългосрочни инициативи за устойчивост и капиталови плащания в собствената ми компания, Citi, става ясно, че големите фирми искат да създадат социална стойност чрез основния си бизнес. Това желание не е връзки с обществеността – то е истинско и неотложно, движено от ясни пазарни сигнали. 

В Америка повече от половината граждани на нацията сега са хилядолетни или по-млади. Тези изгряващи поколения са бъдещето на растежа, представляващи по-голямата част от утрешните бизнес клиенти и работна сила. Далеч повече, отколкото в предишните поколения, тези млади хора очакват компаниите да се занимават със социална отговорност, както и с отчетите за печалби и загуби, и да бъдат част от по-широката социална и икономическа промяна, която желаят .

Големият бизнес знае, че трябва да изпълнява. Те също така знаят, че не могат да го направят сами. Те се нуждаят от свежи мислители и изпълнители, нова вълна от предприемачески лидери, които могат да запълнят празнините между това, което големите компании са способни в момента, и това, което пазарът изисква.

Големите фирми наемат предприемачески талант, който може да прави иновации с социална стойност. Те инвестират и си партнират със стартъпи, които могат да направят същото. Ако искате да използвате силните им страни, сега е моментът.

Вървейки по беседите

Аз самият съм бивш основател. Разбирам привлекателността и предизвикателството да изградите нещо свое от нулата. Също така разбирам, че някои идеи и решения се провеждат най-добре от независими стартиращи компании. Един размер никога няма да побере всички. Но откакто се присъединих към Citi – първо като Предприемач в резиденция, а сега като ръководител на Citi Ventures Studio – видях от първа ръка как организационният размер може да помогне на предприемачите да се справят със социалните предизвикателства.

Моите колеги от Citi Ventures Studio са инженери, дизайнери, изследователи на потребителски опит, продуктови мениджъри, изследователи на данни, технолози и стратези. Ние имаме разнообразен произход и умения, но споделяме предприемаческо желание за създаване и изграждане. Въз основа на мащаба, ресурсите и мрежите на голяма и глобална фирма, ние генерираме социална стойност чрез иновативни продукти, които насърчават и разширяват икономическите възможности.

Ако искате да се справите с големи проблеми – и да предоставите големи решения – работата с и в рамките на голям бизнес може да ви помогне да направите същото.