8 начина за привличане на голяма аудитория за уебинар

Уебинарите отдавна са ефективна тактика за маркетинг на съдържание. Вашите потенциални клиенти могат да ви чуят да говорите и да видите вашите слайдове направо на техните компютърни екрани. Типична фуния за продажби за кампания за маркетинг на съдържание, включваща безплатен уебинар, е:

  1. Поставете страница за регистрация на уеб семинар.
  2. Насочете трафика към страницата за регистрация с покана по имейл.
  3. Задръжте уебинара.
  4. Направете специално предложение в края на уебинара.
  5. Последвайте с имейли, напомнящи на участниците и регистрантите за специалната оферта.

Най-големият проблем на уеб семинарите е, че все повече компании ги произвеждат. Това означава, че мрежата се затрупва с тях, което затруднява привличането на внимание за вашето събитие. Изградете своята визуална презентация на уеб семинар като висококачествено писмо за продажба, включително всички елементи, които водят до приключване на продажба.

Планирайте проследяването на продажбите по-рано. Твърде често ще видите много работа и пари, изхабени за страхотен уеб семинар или телесеминар, защото възможните клиенти не се следват бързо. Не правете тази грешка; по-добре е да се подготвите за последващи действия, като автоматизирате колкото е възможно повече и да стартирате доклади, за да проверите процеса и да проследите резултатите. В крайна сметка ключовата метрика на уебинара е най-често продажбите, приписвани на събитието.

Ето още осем метода, които могат да подобрят вашите уеб семинари:

1. Използвайте тема, която привлича присъстващите

Коя тема вероятно ще привлече повече участници: а) „Как да закупим нашия продукт сега“ или б) „Улесняване на вашия бизнес живот чрез нови стратегии“? Ако сте казали б), защото обещава полза, вие сте прав.

Ако тествате различни теми, ще откриете, че обещаването на интересен, навременен и образователен уебинар ще издържи най-добре. Вашата презентация трябва да бъде „ориентирана към решение“, така че дайте на участниците практически начини за решаване на техните проблеми. Тази тема, разбира се, трябва да се свърже с истинската цел на вашата презентация: образование, генериране на потенциални клиенти или пускане на продукт.

2. Изследване, насочено към правилните хора

Би било непрактично от моя страна да предлагам на пазара телесеминар за „проникване в бизнеса за писане на електронни книги“ на хора, които вече са били успешни автори на електронни книги. Трябва да потърся форуми, чат стаи, пощенски групи или списъци с електронни книги, които обслужват начинаещия писател на електронни книги. След като намерите тема, представляваща интерес, създайте план за проследяване на продажбите и след това изградете маркетинговия си план за събития от там.

3. Умерете очакванията си за присъствие

Трябва да очаквате процент на показване от около 30 процента от регистрираните за безплатен уебинар.

Ако номерата ви са значително под това, уверете се, че правите дневни и 24-часови напомняния по имейл. Поканете повече потенциални клиенти на вашето събитие и ги поканете няколко пъти.

4. Използвайте въпроси за анкетиране

Повечето водещи платформи за уебинари ви позволяват да заредите предварително интерактивни въпроси за анкетиране в презентация. Можете да уловите специфични за участниците данни, които могат да ви помогнат да приспособите този уебинар, както и следващия. Попитайте неща като:

  • Какво ви интересува най-много в този уебинар?
  • Кое е най-голямото ви предизвикателство днес?
  • Къде сте в процеса на закупуване?
  • Искате ли повече информация за новата ни технология ?

5. Занаят за постигане на специфични нужди

Можете да създадете уебинар, за да отговорите на всякакви нужди от съдържание, като например:

  • Образователни маркетингови събития
  • Събиране на списък или база данни
  • Едно към много продажби
  • Събития за лидерство на мисли
  • Обучение на клиенти
  • Проучвания
  • Препродаване или препродажба на събития
  • Благодаря или събития за лоялност

Например, помислете за провеждане на уебинари за изграждане на бази данни, за да възстановите горната част на фунията си за продажби. Други уебинари помагат да образовате вашите перспективи и клиенти с течение на времето, което от своя страна ви помага да постигнете своите маркетингови, продажбени и организационни цели в дългосрочен план.

Изберете вашата технология, като имате предвид общата си цел. Вие ще искате надеждно решение за уеб конференции, което е съвместимо с различни операционни системи. Той трябва да бъде мащабируем до размера на вашата аудитория и да има функциите, които търсите: анкета, въпроси и отговори и запис. 

6. Фокусирайте се първо върху събития на живо

Има много причини за това, включително използването на въпроси за анкета, шансът да се отговори на живи въпроси и непосредствеността и вълнението, създадени за участниците от събитие на живо.

Винаги можете да използвате запис на уебинар само за презентации като инструмент за продажби на вашия уебсайт, но събитията на живо наистина създават взаимоотношения и бързо изграждат вашия бизнес.

7. Вдъхновете и мотивирайте перспективите

Накарайте присъстващите да опитат, купят или се свържат с вас за повече информация. Помислете и за ограничена оферта за участниците в уеб семинара, за да добавите допълнителен стимул и спешност към вашия призив за действие. Това може да бъде прост, но ефективен начин за получаване на повече резултати от вашите уеб семинари. Ако провеждате образователен уебинар, последван от търговска презентация, кажете им да останат „за повече информация за това как могат да приложат представената информация в действие с [вашия продукт или услуга]“.

8. Говорете с енергия

Бъдете ентусиазирани. Вашето изобилие и приятелска личност могат да вдъхновят и мотивират вашите участници. Включете ги в разговор и ги накарайте да се чувстват достатъчно комфортно да задават въпроси, ако сте активирали функциите за чат или въпроси и отговори. Забавлявайте се с вашите презентации!