Продавам егото на върха на света

Кой сте вие ​​и какъв е вашият бизнес?

Казвам се Лукас Фунтербах и съм основател на  Furtenbach Adventures,  където провеждам първокласни експедиции до върха на Еверест, K2 и други забележителни места на тази планета. Аз съм така нареченият „Maybach и enfant страшен от Еверест.“

Какво ви вдъхнови да създадете този продукт? Какъв беше вашият „аха момент“?

С технологиите като хипоксични палатки и нови кислородни системи успяхме да намалим времето, необходимо за изкачване на Еверест от традиционните 9 седмици на бързи 3 седмици. Предоставихме неограничен кислород, луксозен базов лагер, инфраструктура с офис услуги, медицински услуги и интернет, което ни отвори за един съвсем нов пазар – пазар, на който става дума за его. Това е силно конкурентна индустрия с понижаващи се цени през последните 20 години, така че не беше най-добрият момент за стъпване на този пазар. Научих, че това, което продаваме, не е приключение или уникално преживяване, но това, което продаваме, е его. От самото начало ми беше казано, че ще се проваля с тази идея и че тя никога няма да проработи. Сега много от нашите конкуренти копират нашия стил на катерене и нашите продукти.

От продажбата на его, което беше първото ни намерение, продължихме към продажбата на успех. И с успех имаме предвид не само 100% успеваемост, но и рекорд за нулев инцидент. Идеята ми беше да направя изкачването на Еверест толкова безопасно, колкото и търговския полет от Лондон до Ню Йорк(което е сравнимо, тъй като се случва на приблизително същата надморска височина). Разбира се, гласовете веднага започнаха отново: с тази идея не бих успял и че изкачването на Еверест не може да бъде безопасно. Но започнахме да харесваме идеята да бъдем най-безопасният оператор на Еверест. Започнахме с мониторинг на живо на жизненоважните данни на нашите клиенти като Spo2 и HR. Подобрихме кислородната логистика, осигурявайки точно дебита, от който се нуждае отделният катерач. Разработихме медицински протоколи и програма за медицински мониторинг за нашите клиенти, дори високо в планината.

Какво е най-голямото ви предизвикателство по време на пандемията и как се въртяхте, за да я преодолеете?

Подобно на много други, ние загубихме 100% от тазгодишните приходи и все още не знаем кога можем да започнем отново в редовна операция. Това е нашето статукво. Но ние сме уверени, че можем да стартираме нашата експедиция по Еверест през пролетта на 2021 г., започвайки след 3 седмици! Използвахме блокирането, за да влезем в по-добра позиция за времето, когато бизнесът може да започне отново. Купихме най-важния доставчик на кислород на Еверест и сега доставяме кислород не само на собствената си експедиция, но и на други големи експедиционни оператори. Винаги използваме времето си, за да се подготвим за времето след кризата, защото има едно нещо, което знаем със сигурност; винаги когато можем да се върнем на планината след тази криза, ще има повече хора от всякога с мечтата да се изкачим на най-високата планина на тази планета.

Какъв съвет бихте дали на предприемачите, които търсят финансиране?

От гледна точка на качването, ако сте добри в това, което правите или продавате, сте дълбоко в темата, познавате всеки аспект и горите за идеята, ще бъде лесно да убедите другите, независимо дали е клиент или инвеститор. Трябва обаче да знаете за какво точно говорите, за да успеете.

Какво означава за вас думата „предприемач“?

Поемам рискове. Всеки ден.  

Какво е нещо, което много амбициозни собственици на бизнес смятат, че имат нужда, а всъщност не?

Мислех, че ще ми трябва подробен бизнес план, който да се придържам през първите си три години в бизнеса. След два месеца бизнес видях, че това е напълно безполезно. Сложността на реалността няма нищо общо с линейността и простотата на моя бизнес план. В крайна сметка получих модерен подход „неуспех напред“.