Как станаха първите Starbucks в света

Най-емблематичното място на една от най -известните марки кафе в света се намира на улица Пайк 1912, в центъра на Сиатъл, в стая от 300 квадратни метра.

Starbucks се гордее с него като първия магазин, но не е. Първият е отворен през 1971 г. на няколко метра, въпреки че е бил съборен няколко години по-късно, така че е преместен в това пространство, на което има плоча, която го обозначава като първият клон, което го прави една от основните забележителности на град.

Това малко място е пълно с кутии с логото на русалката ; той обаче няма столове или маси, нито бар за храна, но има силна миризма на кафе, в допълнение към запазването на същността на мястото, което го е породило. Това е марка, която има над 22 000 магазина в 60 държави.

Сиатъл е град, който може да се определи като дъжд, гръндж и кафе. Разположен в северозападната част на САЩ, той приютява жителите си с хладни температури и под постоянно сиво небе и леки дъждове. Тук се появиха и музикалните легенди .

Десетките кафенета в центъра разкриват привързаността му към боба, особено на улица Пайк. Ако се разходите от началото му до 10-то авеню, ще намерите девет Starbucks и поне 10 местни кафенета.

Pike започва само на 100 метра от пристанището, където пристигат големите кораби, които влизат през пролива Puget, и дава името си на пазара Pike Place Market, морски дарове, чужди предмети и пазар за продажби, известен в международен план.

Това е контекстът, който обгражда историята на Starbucks, компанията, в която Хауърд Шулц се присъединява като служител през 1982 г., когато има само пет магазина. Сега, с него като главен изпълнителен директор, той струва 7,4 милиарда долара – плюс това е шестата най-бързо развиваща се марка в света.

От това място, подобно на корабите, които го заобикалят, същността на кафенето отплава към света, който сега се възползва от разширяването си, за да събира аромати на зърно от петте континента и да им придаде нотката на своята марка.

Ловци на зърно

Хауърд Шулц разказва в книгата си „Предизвикателството на Старбъкс“, че първоначално собствениците на кафенето са се стремили да създадат преживяване за ценителите на кафе и да привлекат начинаещи, като продават зърна, събрани от различни места. След пътуване до Италия през 1983 г. бизнесменът предлага продажбата на кафе лате със зърната от магазина и по този начин прави първите стъпки.

Това преживяване беше първата от поредица революции, всички излизащи от Сиатъл, по-специално Pike Street.

През 2014 г. на същата тази улица, но на номер 1124, той започна още едно приключение, вдъхновено от неговия произход и с оглед подобряване на вкуса му. На десет пресечки от „първия магазин“ компанията отвори първия резерват на Starbucks, стая за печене и дегустация, място за любителите на кафето да дегустират зърната, които марката е събрала по целия свят.

Със зърната, които събира, компанията прави на своите експерти над 250 000 чаши кафе годишно, за да изберат какви ще бъдат новите й запаси. Някои от тях, като Парадеиси (смес от зърнени култури от Колумбия, Уганда и Папуа Нова Гвинея), можете да опитате само на това огромно място. Ако първият клон се характеризира със своята простота, този ще ви изненада със своите размери и огромните си тостери.

„Ние сме град с пристанища и това ни позволява да имаме достъп до кафе от цял ​​свят. Ние продаваме твърде много видове кафе ”, казва Линкълн Бечарн, 24-годишен треньор по бариста в резервата Starbucks, в интервю за Alto Nivel.

Линкълн опита първата си чаша кафе мока на 7-годишна възраст и твърди, че е с боб от настоящата му компания. „В Сиатъл трябва да има хиляди баристи и много от тях са в Starbucks, работата тук е много често“, казва той.

На рафтовете на този магазин ще намерите кафе от Колумбия за 80 долара за паунд (това е най-скъпо), от Коста Рика на 26 долара, от Мексико (Чиапас и Оахака), на 26 и 40 долара, и от други места, като като Виетнам, Руанда, Етиопия и др. През 2015 г. в магазина имаше кафе от 50 страни, а тази година те имат 75 зърна.

„Тенденцията е, че хранителната промишленост като цяло се опитва да стигне до мястото на произход на продукта, а не както преди да отидат на централно място в страната, където продуктът се съхранява и оттам се разпространява до света. Сега отиваме в регионите “, казва Бешарн.

Съчетава първоначалната идея на компанията, за да задоволи ценителите на кафе, с опита от консумацията на напитката, приготвена на място. По този начин, когато консумирате продукт, можете да се обърнете към баристите, за да ви разкажат целия процес на кафе, от това как се отглежда, държавата на произход на зърната и техниките за прецеждане, до методите за грижа за околната среда. 

Магазинът има приблизително 2000 клиенти на ден от понеделник до петък и 6000 през уикендите. В допълнение към продажбата на зърнени храни, сувенири, храна и приготвени напитки, тук се пекат 1,4 милиона паунда кафе годишно, осигурявайки 2000 резервни магазина в света.

Няма да намерите магазин с тези характеристики в друга държава. В момента обаче компанията се готви да отвори още един резервен печене в Китай, държава, с която Сиатъл поддържа тясна комуникация благодарение на своите пристанища и въздушни връзки.

В Мексико можете да опитате някои от изборите за кафенета в трите съществуващи клона на резервата, един в Arco Bosques, друг в Masaryk и последен в Palacio de Hierro de Moliere. (Марката има 538 магазина в 52 града в страната.)

Линкълн Бечарн уверява, че след разрастването на компанията жителите на Сиатъл имат много тесен живот до кафето. „Първата ми работа беше в кафене, което беше пред къщата ми. От дете обичам кафето. “

„Ние сме марка, която позволява на хората да се присъединят към кафето, да водят истински разговор и да споделят човешки истории. Това е нашата същност. Това е място, където идват много хора и се срещате с хора. Видях как една двойка пристигна на първата си среща, след това, когато се сгодиха и след това пристигнаха с първото си бебе. Наблюдавах как цялата им връзка минава в Starbucks. „